Isnin, 10 Oktober 2011

Beli Emas Sekarang!



Perlu Beli atau Perlu Tunggu?

Salam sejahtera sahabat pembaca blog wabillah2u sekalian!
Ramai yang bertanya saya, bila masa yang sesuai untuk beli emas, boleh ke beli sekarang? atau nak tunggu lagi ke? atau macam mana?

“Harga emas tengah mahal ni, boleh ke beli?
Patutkah saya tunggu harga emas jatuh baru saya beli?”

Mari kita melihat cerita sahabat saya ini Encik Amir Fardaus kini sudah menjadi Master Dealer ...Apa kesahnya .....Sekiranya soalan ini bermain difikiran anda, ianya normal! Boleh dikatakan hampir semua orang akan mempunyai fikiran yang macam tu! Sama macam beliau 2 tahun lepas sebelum dengan permulaan membeli seketul 1 Dinar!!

Untuk makluman semua, sebelum saya menjadi Dealer @ Pengedar Public Gold yang sah, saya mula membeli seketul 1 Dinar yang pada ketika itu harganya RM496.00, September 2009 (kini harganya???)
Sebelum saya mula membeli 1 Dinar tersebut, hari-hari dok dekat labtop, pantau harga emas..kalau boleh nak beli emas pada harga yang terbaik! Yang jadi isunya, sahabat saya beli emas pada Jun-Julai 2009 harga emas 1 dinar pada ketika itu hanyalah RM460-470..jadi, tunggu punya tunggu punya tunggu harga emas tu turun tapi tak turun2..malah makin naik.





So saya nekad, beli je emas dengan 1 Dinar = RM496 seketul. Frust jugak..sebab mahal!! RM496?? mahal tu…!!! Tapi kalau kita bandingkan dengan harga emas sekarang??
MasyaAllah, murahnya emas waktu tu!! 

Amir Jadi Dealer
Pada bulan Januari 2010, saya pon decide untuk jadi Dealer Public Gold. Kenapa bulan Januari? Saya pilih bulan Januari sebab nak tunggu dpt dividen ASB. Tapi tak sangka pulak masa bulan Januari tu harga emas 1 dinar dah sekitar RM540-560 (tak brape igt harga yang tepat, cari resit x jumpe..hehe)
Naik lagi?? nyesalnye tunggu untuk beli emas masa tu.. Nak jadi cerita, harga emas bulan Mac 2010 macam tu, drop pulak.. ( dalam hati dah frust) harga drop 1 dinar jadi RM530!!! dah rugi RM10 per sekeping dinar!!

Lepas tu, bila fikir balik, emas ni sebenarnya “Long Term Investment“, Jadi kenapa perlu risau?? Berkat kesabaran tu, alhamdulillah harini dah dapat pulangannya!! hihi Syukur…. :)

Nak Beli atau Tidak?

1. Mulakan membeli emas sekurang-kurangnya 1 Dinar. (At least ada sekeping)

Ok, bagi yang dah mula membeli, baru la boleh nak mencongak untung rugi! Masa ni la baru boleh pasang strategi. Tapi bagi yang tak beli lagi, sy tak pasti nak cakap strategi apa.
Sebab, selagi kita tak beli..memang kita takkan dapat rasa aura emas ni. Dan tak dapat rasa nikmat bila harga emas naikk dan juga tak dapat rasa nikmat bila harga emas jatuh!!

Harga emas jatuh pun nikmat ke?
Katakan kita beli emas harini RM660, tiba2 harga emas drop jadi RM630..kita akan rasa panik betul tak? (sepatutnya jangan panik, tapi masa untung memborong sebenarnya telah bermula) then, lepas tu harga emas naik balik macam sekarang ni..Masa tu kita akan rasa betapa nikmatnya menyimpan emas ni!! Konpem!!

2. Beli bila ada duit

Bila kita ada lebihan wang, kalau boleh beli saja emas. Sebab takut kalau x beli dan nak tunggu harga emas jatuh, silap2 harga emas naik..lepas tu duit tu pon x jadi beli emas lepas tu entah ke mana duit tu..  


Satu lagi, nak tunggu emas jatuh, memang kita tak tau bila dia jatuh, tapi nak tunggu dia naik? memang kita boleh cakap emas ni memang akan naik harga..Sebab tu saya cadangkan beli saja bila ada duit 

3. Borong jika harga emas jatuh

Ambil peluang untuk memborong emas pada masa ini. Tapi jatuh sejauh mana? Semua tu sebenarnya terpulang pada kita. Tapi jika jatuh mendadak sehingga melebihi 5% . Harga itu mungkin bersesuaian untuk anda borong 
  
Jadi, tunggu apa lagi??Jom beli emas sekarang..!!

Kepada yang dah beli emas tu, saya yakin, anda semua mesti tak senang tidur betul tak? hehehe..dah kena aura emas kan? asyik nak pikir emas je..Kalau sape yang dah penah pergi seminar Dr Luv, haa..inilah yang dinamakan panahan cinta EMAS.

Jika anda berminat dengan pelaburan emas,sila hubungi..kami sedia membantu anda...


Abd Wahab bin Abdullah (Dealer ID:A9282) : 019-4452267
Wan Nodrim : 019-4442267
Tunku Azilah : 012-4645228
Noor Izni : 019-4582715
Penghantaran tangan ke tangan utk kawasan Kedah & Perlis Lain-lain kawasan secara courier @ pos