Ahad, 18 Disember 2011

Kelebihan Produk Public Gold

Oleh : Amir Firdaus (Master Dealer)

www.inspirasiemas.com

Assalamualaikum..

Ramai yang bertanya kepada saya, emas mana lagi bagus??Jawapannya, belilah emas mana2 pun asalkan ianya adalah emas. Kenapa emas?? sebab kenaikkan harga emas secara puratanya adalah sekitar 20-30% SETAHUN. Tapi kalau tanya saya produk mana nak dibeli? Saya akan pilih PUBLIC GOLD.
Untuk makluman semua, Public Gold telah bertapak kukuh di Malaysia sejak tahun 2008. Pada ketika itu, Public Gold hanya terdapat di Bukit Jambul, Pulau Pinang dan Lebuh Bishop (Branch) juga di Pulau Pinang.
Eh?? Sejak 2008?? Kenapa macam baru tau je ni?? Ha..perkara yang sama juga berlaku kat saya. Saya mula membeli emas Public Gold pada tahun 2009 iaitu selepas setahun Public Gold bertapak di Pulau Pinang..haha..Saya yang selalu pergi jalan2 kat Shopping Complex Bukit Jambul pon tak perasan ada Public Gold kat situ. Bukan saja slalu pegi jalan2 tapi dulu selalu pergi karaoke kat situ (sebelah je dengan Public Gold) tapi tak jugak perasan kata ada kedai emas Public Gold..isk isk isk..
Ok berikut adalah sebab2 kenapa perlu pilih Public Gold.

1. Jongkong Emas yang paling murah di Malaysia

Cuba anda bandingkan harga emas Public Gold dengan Harga Emas di kedai emas! Kita ambil 10gram sebagai contoh: Jika kita lihat harga emas Public Gold 10gram, harganya adalah RM 1,953.00 iaitu sekitar RM195.30/gram bagi emas 999.9










Jika kita lihat harga emas di www.fgjam.org.my harganya adalah jauh lebih tinggi iaitu RM208.00/gram bagi emas 999 iaitu perbezaan sebanyak RM12.70 segram.
Kalau kita beli emas 1 gram memang nampak macam sikit je..setakat RM12.70 tu apa la sangat kan?? tapi takkan nak beli emas 1 gram je?? rasanya cincin pon paling ringan dalam 3-5gram kot..


2.Perbezaan harga belian dan jualan yang rendah


Maksudnya kat sini, kalau kita nak beli emas, sila rujuk harga PG Sell (Public Gold juai) dan kalau kita rasa kita nak pakai duit, atau dah pun untung, kita rasa nak jual balik emas kita tu, sila rujuk harga PG Buy (Public Gold beli balik emas tu dari kita)
Perbezaan harga ini sebenarnya agak rendah berbanding harga emas di kedai emas yang lain.
  • 10gram – 8% [ Perbezaan harga RM1953.00 (PG Sell) dengan RM1797.00 (PG Buy)]
  • 20gram – 6%
  • 50gram – 5.5%
  • 100gram-5%
  • 250gram -4.5%



3. Anda akan memiliki emas fizikal


Sudah semestinya BELI EMAS , DAPAT EMAS! Itu yang kita mahukan.!! sebab apa??sebab nya kalau jadi apa2 kat company ni ke tak pun nak pakai duit segera ke..emas ni ada kat tangan kita!! betul tak? :)
Ramai org takut nak beli emas sebab takut kena tipu..Sebab tu kena pilih company yang dah stable contohnya macam Public gold ni..



4. Terdapat sistem tempahan secara online selama 24jam (syarikat pertama di Malaysia)

Untuk sementara waktu, sistem ini tergendala buat sementara waktu.

5. Anda boleh menempah harga emas tertentu. (Lock Price)

Disebabkan harga emas naik turun setiap masa, jadi anda sebenarnya boleh ‘lock price’ pada bila2 masa saja. Sebagai contoh, jika kita rasa macam nak beli emas pada harga RM793.00 bagi emas 1 dinar, kita boleh sms @ email @ call mana2 dealer @ Public Gold dengan menghantarkan maklumat seperti berikut:
  • 1. Nama Penuh
  • 2. i/c
  • 3. Emas dan Kuantiti
  • 4. No talipon
  • 5. alamat emel
  • 6. Nak ambil kat mana/branch mana


Lepas dah ‘lock’ tu, kira si pembeli dan si penjual bersetuju dengan harga tersebut. Jadi kalau naik ke turun ke harga emas lepas di ‘lock’ tu kira harga emas tetap kita ambil pada harga RM793.00 bagi emas 1 Dinar. Paham kan?

6. Memberi jaminan membeli balik emas mengikut harga belian walaupun calar, dibuka sarungnya atau bengkok

Kalau kita lihat gambar disebelah kiri ni, adalah contoh emas 20g gold bar keluaran Public Gold yang telah dibuka sarungnya. Namun begitu, walaupun dah dibuka sarungnya, Public Gold tetap akan beli balik emas ni mengikut harga belian semasa selagi mana beratnya masih maintain sama.






Gambar kat sebelah kanan ni pulak adalah contoh emas Pamp Suisse 10g yang tidak dibuka sarungnya. Untuk makluman, bagi emas keluaran ini, jika dibuka sarungnya, harga emas tersebut akan jatuh 10% (bergantung kepada kedai emas tersebut) Sebab tu saya tak buka sarung dia..biar macam tu je la..teringin pulak nak pegang emas tu tanpa sarung..hehehe




7.  stok sentiasa ada


Disebabkan Public gold ada kilang sendiri, jadi takde masalah nak bekalkan emas kepada customer. Harga emas tinggi ke harga emas rendah ke bekalan tetap ada untuk semua customer.

8. Mempunyai Sijil ketulenan Emas yang sah


Kalau kita tengok gambar kat sebelah kiri ni, dekat situ ada signature assayer.  Assayer ni adalah org yang bertanggungjawab untuk tentukan emas ni tulen ke tak tulen ke mengikut spesifikasi yang ditetapkan. Kalau tulen baru la emas beserta sijil tu dikeluarkan.
ha satu lagi, Abdul Shukor Anuar ni bukan la si Syukor yang dok bagi ceramah pasal emas tu yang tu nama dia syukor hasyim. heheh..kalau dia yang sign dah tentu dia cakap emas tu tulen.

Assayer ni adalah orang berkecuali. tak ada apa2 kepentingan terhadap Public Gold.

9. Mempunyai cawangan di seluruh Malaysia (mudah dibeli dan dijual)



Sebut saja Public Gold, sekarang ni mesti ramai dah tau..mana taknya, sekarang ni hampir setiap negeri dah ada branch Public Gold. Lebih mudah, lebih meyakinkan.
Mana taknya, kalau dulu, nak beli emas Public Gold ni mesti kena turun Penang. Tapi sekarang ni tak payah susah2 turun Penang. Nak emas ja boleh terus pergi ke cawangan Public Gold tak pon boleh call mana2 dealer inspirasiemas yang tersenarai kat website ni..







10. Pengeluar gold bar tempatan pertama yang mendapat pengiktirafan assayer yang berkelayakan (mencipta rekod “The Malaysia Book of Records”)


11. Cantik (Boleh dijadikan sebagai hadiah)

Hah, disebabkan emas ni cantik, so boleh la bagi sebagai hadiah. Kalau ada niat nak bagi hadiah tu boleh la bagi kat saya ya.. :)
Kepada mereka yang belum berkahwin dan ada rasa macam nak berkahwin tu, apa kata kita tukar trend bagi hantaran dalam bentuk emas??
Harga pun tak jatuh, bini pun sayang..heehe


Sekian, Assalamualaikum..



JIKA BELI EMAS PUBLIC GOLD atau
NAK JADI DEALER PUBLIC GOLD
HUBUNGI SAYA
 ABD WAHAB BIN ABDULLAH - PG 014052
PERTANYAAN CALL ATAU SMS - 019 445 2267