Ahad, 25 Disember 2011

CARA MEMILIKI EMAS DENGAN MUDAH

Assalamualaikum,
Dinar Emas Kini sudah ramai orang telah sedar betapa pentingnya kita menyimpan kekayaan sebenar dalam bentuk emas. Emas ini kita boleh simpan samaada dalam bentuk jongkong emas public gold dan juga dinar emas public dinar.


 Dinar Emas


Jongkong Emas
Bagaimana cara kita nak miliki 1 dinar. Satu rahsia unggul yang banyak dari kite terlepas pandang. Oleh itu perlunya kita membuat PERANCANGAN atau PLANNING untuk menyuburkan ekonomi sesuatu umat. 

Sebelum kita memulakan sebarang pekerjaan dibumi Allah, mulakan dengan NIAT KERANA ALLAH dan diikuti dengan USAHA bersungguh2 maka kerja kita dah jadi Ibadah disisi Allah. Kalau kalau lontaran senyum kepada shabat dikira pahala sedekah, inikan kerja harian kita. Kerjaan kita menjadi sia2 kiranya tanpa niat kerna Allah, rugilah kehidupan kita.

Yang lebih mengutungkan sebagai umat Islam bila kita libat dalam sebarang perniagaan, bermakna kita melibatkan diri dalam Sunnah Rasulullah, maka diberi pahala lagi oleh Allah. Kalau dalam solat pahala antara orang berpakaian biasa dengan pahala orang yang meletakkan serba dikepada adalah lebih pahalanya.

Bagi penyimpan emas dan pengemar emas Allah tawarkan pehala yang lebih besar lagi dengan disedia ibadah ZAKAT(tambah) kepada mereka mereka diwajibkan untuk mengeluarkan ZAKAT. Ini bermakna satu ibadah yang senat telah bertukar menjadi Ibadah Wajib. Seperkara lagi yang menguntungkan kita sebagai umat Islam ialah kita tidak terlibat dengan sistem RIBA.

Kini kita kembali kepada PERANCANGAN KEWANGAN atau BAJET dengan lebih rapi untuk memiliki dan memunafaatkan dinar emar dan bar emas dari 1 Dinar dan seterusnya mampu kita miliki lebih dari itu, bahkan rumah bernilai lebih RM300,000.00 pun mampu kita miliki.

Mari sama2 kita kaji cadangan dan pandangan dari saya mudah2an memberi munafat kepada kita:

Katakan gaji saya adalah RM1500.00 sebulan. Lepas tolak belanja yang perlu saya guna pakai maka lebihan duit RM200.00.

Oleh itu cara mudah nak buat beli emas macam ni;

1: Gaji kita RM1500.00 tunai.

2: Semak harga 1 Dinar terkini pada web ini..katakan RM720.00

3: Kita beli 1 Dinar ini ..dan anda akan dapat 1 Dinar emas.

4: Bawa 1 Dinar ini ke Ar Rahnu ( dicadangkan Ar Rahnu Agrobank) dan gadai.

5: Ar Rahnu akan beri kita pijaman dengan gadaian ini lebih kurang 60% pada nilai emas yang dinilai pada Ar -Rahnu berkenaan. Katakan anda diberi pinjaman RM420.00 dengan upah simpan RM18.00 untuk 6 bulan.

6: Duit yang anda dapat tu boleh diguna untuk bayar keperluan lain anda.

7: Tiap bulan..untuk selama 6 bulan anda hanya perlu bayar (RM420.00 + RM18.00)/6 = RM73.00 sebulan untuk selama 6 bulan anda perlu bayar kepada Ar Rahnu berkenaan .
Ini lah cara yang tidak membebankan untuk anda miliki 1 Dinar.


Jangan kita hanya menjadi penonton keatas kemakmuran negara kita..rebut peluang ..meraih kekayaan dan menyimpannya dalam bentuk yang nilainya semakin naik sudah pasti...EMAS.

-----------------------------------------------------------

Untuk Tempahan Emas:
JIKA BELI EMAS PUBLIC GOLD  atau
NAK JADI DEALER PUBLIC GOLD 

HUBUNGI SAYA
 ABD WAHAB BIN ABDULLAH - PG 014052
INTRODUCER ANDA
PERTANYAAN CALL ATAU SMS - 019-445 2267
Tunku Azilah : 012-4645228
http://wabillah2u.blogspot.com/